دکتر ندا مقتدریزایمان طبیعی بدون درد با حضور همسر
این پنج اختلال را در بارداری جدی بگیرید
جوانسازی و درمان شل شدگی واژن بدون جراحی
درمان بی اختیاری ادرار با لیزر
لاپاراسکوپی در زنان
نکاتی در مورد  نازایی
سزارین یا زایمان طبیعی ؟

ورزش های مفید دوران بارداری

ورزش های ایروبیک مخصوص دوران بارداری
این گونه ورزش ها گردش خون را بهبود می بخشند و بر قوای عضلانی شما می افزایند. اینها همان چیزی هستند که شما در دوران بارداری و به خصوص زایمان بسیار نیازمند آنید.

شنا کردن
شنا کردن و ورزش های ایروبیک درون آب برای رفع علائم و دردهایی که در دوران بارداری تجربه می کنید بسیار مفید هستند. با ورود شما به آب از فشاری که بر کمر، پاها ، عصب سیاتیک ، عضلات و مفاصل شما وارد کاسته می شود. همچنین ورزش های آبی می توانند در بهبود حالت تهوع نیز مفید واقع شوند.

پیاده روی
پیاده روی نیاز به صرف هزینه و کسب آمادگی خاصی ندارد. در طول مدت بارداری می تواند بهترین ورزش برای شما باشد و در پایان بارداری و پس از شروع علائم زایمانی می تواند به روند زایمان کمک کند.

دویدن
تنها افرادی که دونده های حرفه ای هستند و یا قبل از بارداری نیز این ورزش را انجام می دادند مجازند که در دوران بارداری نیز بدوند. البته باید شدت آن را کم کرده و به خود فشار نیاورند. در دوران بارداری عضلات ، مفاصل و رباط ها شل می شوند . بنابراین ایجاد فشار بر روی اندام ها ، زانوها و کمر می تواند خطرساز باشد.

رقص های گروهی و ایروبیک
رقص های گروهی و ایروبیک علاوه بر این که محیطی مفرح برای شما فراهم می کنند باعث بهبود گردش خون نیز می گردند. توجه داشته باشید در هر ورزشی هرگاه احساس خستگی کردید دست از فعالیت بردارید. بهتر است حرکاتی که نیاز به تعادل دارند را انجام ندهید. حتی در پیاده روی و فعالیت های سبک نیز هر زمان احساس خستگی کردید خود را مجبور به ادامه ورزش نکنید.

حرکات کششی و استقامتی
انجام چنین ورزش هایی (حرکات مخصوص در دوران بارداری) توانایی عضلات شما را برای حمل وزن اضافی خود و جنین بالا می برند و از آسیب های احتمالی عضلات و مفاصل شما جلوگیری می کنند.

استفاده از وزنه های سبک
این حرکات در افراد ورزشکار که پیش زمینه ای از ورزش در دوران پیش از بارداری دارند بلامانع است. اگر حین انجام یکی از حرکات ورزشی تنفس صحیح نداشته باشید ممکن است دچار سرگیجه شوید.

پیلاتس
ورزش پیلاتس متناسب با بارداری شما سعی می کند عضلات ، قدرت کششی و تعادل شما را تقویت کند. اینها همه چیزی است که شما با بزرگتر شدن شکمتان و نیز زمان زایمان بدان نیازمندید.

یوگا
تمرینات یوگا ، قدرت کششی شما را بالا برده ، ریلاکسیشن و تکنیک تنفس صحیح را به شما آموزش می دهد. برخی حرکات در یوگا برای خانم باردار مناسب نیستند بنابراین دقت کنید. یوگای بیکرام ( یوگا در اتاق گرم ) برای شما مناسب نیست. در دوران بارداری از این نوع تمرینات پرهیز کنید.


آدرس مطب : اصفهان ، توحید میانی ، جنب پارکینگ طبقاتی
تلفن : 36288896 - 031

درباره این موضوع مطالب بیشتری بخوانید




نظرات کاربران درباره این مطلب :

برای متن پیام فقط از حروف فارسی استفاده کنید .
این فرم صرفا جهت دریافت نظرات ، پیشنهادات و انتقادات کاربران در مورد مطلب فوق میباشد .
به سوالات پزشکی در این بخش پاسخ داده نمیشود .
از ارسال پیام های تبلیغاتی در این بخش خودداری نمایید .
حداکثر طول مجاز برای متن پیام 500 کاراکتر است .
نام و فامیل :
تلفن :
ایمیل :
متن پیـام :