دکتر ندا مقتدری اصفهانی

طرح پرسش

استفاده از مطالب سایت

اختلالات قلبی-عروقی :
از علائم این اختلالات میتوان به تنگی نفس، سرفههای شبانه، سرفههای خونی و درد قفسه سینه اشاره کرد. اختلالات قلبی در دوران بارداری میتوانند باعث فشار خون، خونریزی و کمخونی در مادر شوند. همچنین مادرانی که اختلالات مادرزادی قلبی دارند، ممکن است این اختلالات را به فرزندانشان منتقل کنند.

فشار خون در بارداری :
ممکن است بعضی از خانمها قبل از بارداری فشار خون نداشته باشند اما در دوران بارداری به این بیماری مبتلا شوند. بالا رفتن فشار خون خطرناک است و آنها باید حتما تحت مراقبت پزشک قرار بگیرند.از عوارضی که فشار خون بالا در مادران ایجاد میکند میتوان به زایمان زودرس، تشنج، سکته مغزی، آسیب به کلیه، نارسایی قلبی، سکته قلبی و مرگ اشاره کرد. این عوارض در جنین هم باعث محدودیت رشد و یا حتی مرگ میشود

عفونت های دستگاه ادراری :
این عفونت ها بیشتر بدون علامت بوده و تنها از طریق آزمایش تشخیص داده میشوند. اگر خانمهای باردار مبتلا به این عفونتها درمان نشوند دچار زایمان زودرس میشوند و جنین هم در هنگام تولد دچار کمبود وزن خواهد شد.

بیماریهای دستگاه گوارش :
بیشترین و شایعترین فرم این بیماریها، حالت تهوع و استفراغ است که تا هفته 16 بارداری ادامه دارد و به دو درجه خفیف و متوسط تقسیم میشود. اما در بعضی از موارد استفراغ بسیار شدید میشود بهطوری که بدن دچار کمبود آب و کاهش وزن میگردد. بنابراین اگر این اختلال به موقع درمان نشود عوارض شدیدی برای مادر در پی خواهد داشت که از بین آنها میتوان به آسیب به کلیه، بیماریهای انعقادی و درگیری کبدی اشاره کرد.

بیماری دیابت :
یکی از خطرناکترین بیماریهای دوران بارداری است. دیابت عوارض زیادی بر مادر و جنین دارد. احتمال ابتلای مادران دیابتی به فشار خون بارداری بسیار زیاد است که باعث زایمان زودرس میشود. همچنین دیابت سبب چاق شدن بیش از حد جنین، محدودیت رشد یا مردهزایی میگردد. عوارض دیگر این بیماری تولد نارس، اختلال در دستگاه تنفسی نوزاد و یا حتی مرگ است. معمولا این نوزادان بعد از تولد دچار افت سریع قند میشوند و کمبود کلسیم دارند.

بیوگرافیخدمات مطبصفحه اصلیمقالاتساعات کار مطبپیامهای کاربرانسایتهای دیگر